Festen.

Festen började med mingel utanför lokalen, och det bjöds på cider och snittar.
 
Dukningen gick i vitt och ljusgrönt.
 
 
Att ha alla våra släktingar och vänner samlade på samma ställe var helt fantastiskt.
 
Till middag hade vi tacobuffé, vilket var enormt uppskattat!
 
Texten på tavlan i bakgrunden är skriven med pusselbitar, vilket var temat på bröllopet.
 
Efter middagen drog talen igång, alla lika underbara.
 
Davids syskon höll i flera roliga lekar.
 
Till efterrätt- limekaka med vit choklad. Yum. ♥
 
Istället för en vanlig gästbok hade jag klippt ut stora pusselbitar i vitt papper som man fick skriva på.
 
Det klassiska "klinga-i-glasen-så-brudparet-pussas"-tricket togs till flitigt under kvällen.
 
Mina fastrar och kusiner gjorde en imponerande cover på "The cup song- When I'm gone".
Deras version hette "Ni är ett par".
 
Tårtan blev kvällens samtalsämne. En vit prinsesstårta på toppen som jag och David åt av,
och 70 stycken prinsessbakelser till gästerna. Älmeblahds bröd i Robertsfors bakade tårtan,
och pusselbitarna i trä gjorde min pappa. Otroligt god, och en idé vi fick mycket beröm för.
 
Vi lekte en lek där vi skulle slå in ett paket med ena handen bakom ryggen.Vi förlorade dock mot några som hade varit gifta betydligt längre än vi- mina farföräldrar och Davids morbror med fru.
Nåja. Om 20 år tar vi er!
 
Gustav underhöll gästerna genom att leka med elden.
 
Trots att man var proppmätt av alla mat kunde man inte låta bli det här bordet senare på kvällen..!
 
På slutet tog Ellen upp mig på scenen för att sjunga en låt som jag skrev
när jag gick i sexan. Den är fruktansvärt dålig, men efter att hon och hennes
fästman hade gjort hela dagen så lyckad kunde jag inte säga nej. ;)
 
En sådan fest kommer jag aldrig vara med om igen. Oslagbar, utan tvekan!
 
Foto: Sandra Burström, ljuvafoto.se
Del 4 kommer..


Kommentarer
Ida

Så otroligt fint allt var! Sitter här och blir lite tårögd faktiskt... Förresten var det väldigt modigt av dig att äta tacos i din vita klänning :)

Svar: Åh, tack snälla Ida! ^^ Haha, jo jag hann ångra mig både en och två gånger, men det gick riktigt bra faktiskt! ;D
Mikaela Mellberg

2013-09-16 @ 17:25:57


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0