Att köpa ett bröllop.

Innan jag började planera mitt bröllop hade jag aldrig gjort en budget.
 
Jag läste på alla bröllopssidor att en buget var VÄLDIGT viktigt, och VÄLDIGT bra att ha. "What the heck" tänkte jag. Jag gör väl ett försök!
 
Tillsammans med David bestämdes det vad vi tyckte att bröllopet max fick kosta. Det var inte tvärenkelt. Å ena sidan ville vi inte bränna alla våra besparingar på en dag, men å andra sidan är det en oförglömlig och viktig dag som aldrig kommer igen. Vi valde till sist att sätta ett tak på 50 000 kr. Blev det dyrare skulle vi kunna hantera det, och blev det billigare så vore det ju bara bra!
 
Sedan gjorde jag en profil på den HÄR sidan. Där finns ett bra budgetverktyg där man kan skriva in ungefär vad man vill och tror att man kommer spendera på blommor, mat, dekorationer osv. Sedan fyller man bara i de faktiska kostnaderna allt eftersom man köper saker.
 
Det gav mig en väldigt bra översikt över alla våra utgifter. Jag ångrar inte att jag tog budgeteringen på så stort allvar! Och nu, 1,5 vecka efter bröllopet, när allt är klart och betalat kan jag se att vi faktiskt lyckades hålla vår budget med några tusen till godo!
 
Vad man väljer att spendera på sitt bröllop är förstås helt upp till var och en. Man kan få ett storslaget bröllop för 150 000 kr, samtidigt som man kan få en minst lika fantastisk dag för hälften så mycket pengar. Oavsett vad tycker jag att man ska försöka ha koll på var pengarna hamnar. Dagens tips är alltså- gör en budget! :)
 
 
 
 


Kommentarer
Ida

Fru Mellberg, nu ser fröken Lundström verkligen fram emot att få se några bilder! Har bara fått beskrivet av lillasyster och mor hur fina ni var. Hoppas det är på gång :) Och grattis! Stort grattis!

2013-09-09 @ 17:27:10


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0